niedziela, 29 grudnia 2013

Początek

Najpierw chciałbym wszystkich tutaj serdecznie powitać. Mimo, że nikogo z odwiedzających (jeszcze?) nie znam, to jednak właśnie dla Was i dzięki Wam ten blog powstaje. Mam nadzieję, że uda mi się rozwinąć, albo i zaszczepić w czytelnikach zainteresowanie sushi i Dalekim Wschodem. Że wciągniecie się w poznawanie setek różnych ciekawostek, w dyskusję nad nimi i miło spędzicie tu czas.

Jestem polskim kucharzem sushi, pracującym obecnie za granicą. Przygotowując się do warsztatów sushi, robionych w Polsce dla znajomych, zacząłem spisywać podstawowe przepisy w formie poradnika. Nie było tego dużo, ale po imprezie uznałem, że warto kontynuować zaczętą pracę i notować to, czego sam się nauczyłem o sushi. Od tego, do decyzji o założeniu bloga nie było już daleko. Tak powstała opowieść o sushi, czyli „sushi monogatari”.

Ten dział kuchni japońskiej jest w Polsce coraz bardziej popularny, a mimo to stosunkowo nieznany i często mitologizowany. Chciałem więc opowiedzieć o sushi z perspektywy osoby, dla której jest to codziennością od dziewięciu lat, podzielić się swoimi spostrzeżeniami i porozmawiać z innymi pasjonatami.

Planuję poruszać też wiele innych tematów, takie prawo snucia opowieści. Jednak sushi zawsze będzie się gdzieś tutaj przewijać.

Jason Cadogan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz